Annelooptnaarrome - Reisverslag uit Dyakovo, Bulgarije van Annelooptnaarrome - WaarBenJij.nu Annelooptnaarrome - Reisverslag uit Dyakovo, Bulgarije van Annelooptnaarrome - WaarBenJij.nu

Annelooptnaarrome

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg

16 Mei 2016 | Bulgarije, Dyakovo

Voortgang
Vanuit mijn overnachtingsplaats terug naar de route. Goed op weg en ik mocht al pootje baden. Na de hevige regenval van de afgelopen dagen zijn de snoezige beekjes van van de zomer nu best grotere beken geworden.
Ik ben naar een klooster gelopen het was daar 10graden. Koud dus.
Daar liepen toch enkele jongens jongens rond. Om 15u een mis die je via luidsprekers over het hele terrein kon horen. Om te overnachten was het me daar te koud. Vergeten een stempel te vragen.
Overnacht bij een oudere vrouw die veel kamers had en een restaurant. Ik was daar alleen, de fam.at in het restaurant met wat jonge mensen.
De volgende dag naar Pieve Santo Stefano gelopen
Mooie niet zo zware route. Schrok op een gegeven moment van een motor geluid. Bleek daar een autorace aan de gang te zijn.
Vlak voor dat ik het dorp bereikte haalde een man me in, die ik die ochtend ook nadien lopen. Samen verder gelopen en s avonds samen gegeten. Dit is een weg van Duitsers!!
Het hele stadje wassen en al auto race en ik was blij dat ik het derde laatste bed kon krijgen.
De volgende dag naar Sansepolcro gelopen, gezamenlijk.
Ik wilde door de Tiber wandelen maar mijngas gaf nietdeze weg aan dus gewoon over de brug. Was wel wat teleurgesteld. Maar gezienhet hoge water had het toch niet gekund.
Een etappe met saaie stukken. Soms dacht ik: ik kan mijn ogen dicht doen en dan kom ik er ook wel. Even voor de aankomst moeten schuilen voor een forse regenbui.
Vanacht heeft het flink geonweerd en hevig geregend. Dus de morgen etappe naar het klooster was heek heftig. Op een gegeven moment ben ik op mijn knieën gegaan om een hoge opstap te nemen. Ja er zijn gevaarlijke stukken bij en omdat ik alleenliep heb ik extra goed uitgekeken. Ik heb ergens gelezen dat het onverantwoordelijk was als het geregend heeft om alleen deze stukken te lopen. Toen dacht ik och het zal zo erg niet zijn, maar nu moet ik ze gelijk geven. Vandaag dus toch weer met schoenen en al aan in het water geduikeld, later maar de sandalen aangedaan. Wandelschoenen aan de stok en zo had ok echt het idee dat ik op Francicus leek.
Alleen wandelen geeft toch een andere beleving als met tweeën.
Ik kan het iedereen aanraden en dan is het ook best leuk om weer eens met iemand te wandelen.
Ik voel me niet alleen en ook niet bang, ik geniet.
Het klooster was mooi heel eenvoudig. Ik heb me zelf maar een stempel gegeven want ik zag niemand. Toen ik boven kwam op hun terrein zag ik, wat later een beeld bleek te zijn, een monnik zitten heel mooi gemaakt.
De omgeving is schitterend. Brem bloeit volop en de kruiden die wij ook langs de hebben staan. Het weer is goed om te lopen. S nachts regen overdag droog. Regelmatig zo'n. Jammer dat ik dan vaak door het bos loop. De bospaden zijn meestal smal en veel hoogtes en dalen. Best vermoeiend. Ik krijg het dan ook niet bij gegeten, dus weer een a twee kg. kwijt. Hoef ik niet mee te slepen.
Lichamelijk alles goed. De rugzak en ik kunnen het goed vinden en mijn voeten doen het prima.
Het ontbijt van alleen maar zoetigheid komt me de keel uit maar ja het is niet anders.
Dus eet ik onderweg vis uit blik met focca brood, weet even niet hoe ik dat moet schrijven. Twee bekers yoghurt, bananen en vooral veel water!!
Morgen na Bocca Serriola.
Ben vlot aan het schrijven omdat ik op de kamer van Peter zit in mijn B&B kreeg ik ternauwernood Wi Fi.
Ik beleef nog steeds heel veel plezier aan mijn tocht. Zou het erg jammer vinden als ik in Sissisi moet ophouden, ik zie wel.
Het is voor mij een groet levenslied en dus niet met geld te betalen.

Ik hoop dat het jullie ook goed gaat.
Tot lezens
Groet
Anne


  • 16 Mei 2016 - 23:32

    Thea:

    Ha die Anne,
    wat een mooi verslag weer en lekker lang!
    Ga maar lekker door met genieten stoere meid!
    Liefs van mij!
    Thea.

  • 17 Mei 2016 - 15:47

    Hermien:

    Lieve Anne.
    Wat maak je toch weer mee allemaal. Goed te lezen en fijn mee te maken op afstand. Grappig Sofia staat op kaartje. Kleindochter Sophia's verjaardag is gevierd en was leuk. Dus morgen de trouwerij van Leon gaat ook goed komen.
    Toitoi daar in Italie. Tot een volgend keer.
    Knuf Hermien

  • 17 Mei 2016 - 18:09

    Riet:

    Hoi Anne,

    Wat een avonturen, super dat je zo tevreden bent en het goed gaat met je lijf en leden.
    Ook heel goed dat je een vriendelijke rugzak hebt.
    Op naar Rome toch? Heeeeel veel succes.

    Riet

  • 19 Mei 2016 - 21:21

    Lucie:

    Ha zus,
    Wat heb jij een moet, een doorzet vermogen ik moet er niet aan denken en al die regen.(bij ons snakken we naar regen maar valt niets) Ik ben aan het sproeien. Annie ondanks alles lees ik uit je verslag dat je er geweldig van geniet ik bewonder je. Ik hoop dat je ook nog goed weer krijgt.
    GENIET ER VAN.
    Lucie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Dyakovo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2016

Dinsdag 24/5/2016

22 Mei 2016

Assisie

16 Mei 2016

Annelooptnaarrome

13 Mei 2016

Heerlijk weer alleen

12 Mei 2016

Annelooptnaarrome

Actief sinds 05 Mei 2016
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 2710

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

30 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

30 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: