Annelooptnaarrome - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annelooptnaarrome - WaarBenJij.nu Annelooptnaarrome - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annelooptnaarrome - WaarBenJij.nu

Annelooptnaarrome

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg

10 Mei 2016 | Nederland, Eindhoven

3 dagen verder.

Zware dagen vanwege de toch wel heftige heuvels. Genoten van de prachtige natuur, veel orchideeën, altijd mooi om te zien, de zoete geuren van de jasmijn en de citrus struiken. Mooie vergezichten. Wist niet dat de heuvels zo hoog waren in Toscane.
Vandaag afgezien omdat de gps het liet afweten en ik de beschrijving niet meer kon volgen. Het leuke was dat ik met een jonge Duitse vrouw heb gewandeld, beide met gps, boek en ik nog met kaarten en we alle twee onnozel hierin waren omdat het de eerste keer is dat we dat alleen deden. Zij veel minder getraind als ik, dus nu redelijk gesloopt.
Met morgen weer een zware route. We delen vandaag een kamer omdat we het goed samen kunnen vinden en om de kosten te drukken.
Vanavond heerlijk gegeten!
De dagen van alleen lopen waren prettig. Ik was niet bang, af en toe de weg een beetje kwijt, niet figuurlijk!!
Vaak gerust, heerlijk relax. In de hotels kwam ik twee Zwitserse tegen en een Duits echtpaar. Gezellig geklets. 'SOchtens ging ieder zijn eigen weg
Met mijn heup gaat het goed. De rechterschouder doet pijn zeker vandaag omdat daar de rugzak te veel op leunt. Met een flapje eronder is het te doen. Vorig jaar ook last van gehad.
Het weer ook niet onbelangrijk: veel bewolking maar lekker warm, soms een spet regen.
Ik ben erg met mezelf ingenomen deze reis en ga morgen weer met plezier op pad.
Op zoek geweest naar een goedkoper onderkomen, daar waar we
konden slapen. Hier zouden we pelgrims korting krijgen. De man gaf de prijs en ik vroeg Nasr de korting maar die had hij al gegeven. Toen ik lachte van ja..ja..werd hij heel boos. Ik was hier inToscana en niet in Milaan. Ik heb toen maar een beetje ingebonden. De kamers waren trouwend niet naar onze zin dus ook niet gebleven.
Maar als ik vraag om korting vanwege het groene boek hebben ze die al steeds van de prijs afgetrokken, geeft me toch een raar gevoel.
Maandag geluk gehad. De hele dag gelopen op het eind moet je met de trein omdat het langs de weg te gevaarlijk is. Ik kreeg er weer geen kaart uit, een jonge man hielp mij maar zag dat ik een uur moest wachten. Zegt: het is maar 20 min. Lopen waarom doe je dat niet. Goed ik heel optimistisch op pad, ondanks mijn vermoeidheid. Gelukkig kwam hij achter me aan met de auto en bracht me naar St. Ellero. Noe het is inderdaad levensgevaarlijk om over deze weg te lopen. Het ging flink berg op en duurde met de auto nog een kwartier. Hij zette me af bij het station daar zou ook een onderkomen zijn....niemand thuis.
Dan maar het volgende adres gebeld. Och zei deze mevr. Ik moet mijn dochter van de trein halen ik pik je wel op!!
Heerlijk want ook dat was nog een hele klim geweest van twee km.
Zij kookte uitstekend voor ons en met elkaar was het heel gezellig.
Tot mijn volgende gezellig verslag

  • 10 Mei 2016 - 22:06

    Janny:

    Leuk Anne! Een heel avontuur, als je de taal en de cultuur niet kent. Maar je lijkt je goed te redden en dan is het ook wel weer een leuke ervaring.
    De heuvels zijn inderdaad vaak pittig! Geniet!

  • 10 Mei 2016 - 22:22

    Riet:

    Fijne ervaringen lijkt mij, super dat het alleen lopen niet tegen valt.
    Succes verder. Heel veel groetjes.
    Louis Riet

  • 10 Mei 2016 - 22:36

    Alice Dohmen:

    Knap van je Anne! Genieten van alles wat je ziet en meemaakt

  • 11 Mei 2016 - 08:57

    Oda & Pieter:

    Zo te horen gaat het wennen aan het alleen op pad zijn best snel. Leuk ook dat je prettige contacten hebt. Typisch dat je kennelijk meer voor je onderkomens moet betalen dan je dacht. Oda heeft steeds voor kleine bedragen of met vrijwillige bijdrage kunnen overnachten. Jij hebt een andere regio; misschien is de situatie hier gewoon anders. Fijn vervolg van je tocht!

  • 11 Mei 2016 - 10:17

    Lucie:

    Ha Annie
    ik vind het geweldig wat je doet
    Heb even geen tijd moet me eerst om Erik bekommeren, is weer mis heeft zijn pillen niet geslikt.
    Lucie.

  • 11 Mei 2016 - 11:09

    Jolanda Franken:

    Hoi Anne,
    Dit is echt een avontuur. Heel moedig en knap. Ook fijn dat je leuke mensen ontmoet. Let wel op je fysieke belasting! Heel leuk om je gedetailleerde verslag te lezen. Krijg op die manier een doorkijkje. Goed vervolg

  • 13 Mei 2016 - 11:19

    Riet Koevoets:

    Geniet ervan Anne, zo te zien lukt dat wel. Groetjes Riet en John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2016

Dinsdag 24/5/2016

22 Mei 2016

Assisie

16 Mei 2016

Annelooptnaarrome

13 Mei 2016

Heerlijk weer alleen

12 Mei 2016

Annelooptnaarrome

Actief sinds 05 Mei 2016
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 2701

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

30 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

30 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: