Ik ga ervoor! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annelooptnaarrome - WaarBenJij.nu Ik ga ervoor! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annelooptnaarrome - WaarBenJij.nu

Ik ga ervoor!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg

07 Mei 2016 | Nederland, Eindhoven

Zo de steden liggen achter mij. Wat was het vandaag druk in Florence. Voorlopig weer mensen genoeg gezien.
Pisa, een ochtend. De scheve toren is wel de moeite waard om te zien. Vlak bij zag ik het eerste teken van de route, wel naar het noorden.
Om in de kerk een stempel te krijgen moest ik mijn rugzak ingeven bij het informatiebureau. €4,00 per dagdeel. Ik had maar 5min. nodig! Na veel heen en weer overleg en mijn hulpeloze blik mocht ik hem zonder te betalen achter laten.
Toen ik terug kwam vroeg het jonge meisje of ik nu gelukkig was. Stralend heb ik ja gezegd zo voelde het ook. De eerste van hopenlijk vele anderen.
In de trein naar Firence vergat ik de kaart te stempelen....boete€5,00. Vergeet ik dus nooit meer.
Hostel annex jeugdherberg beiden goed verzorgd. Goed en lekker eten a € 5 of 7. De overnachting is €20,00.
De kerken in Firence zijn( ik vind ze) niet mooi. Pompeus, grof van buiten. Binnen zijn mooie muurschilderingen en schilderijen.
Het leuke is dat als ik me meld als
Pelegrino ik via een andere deur naar binnen mag. Zeker twee oppassers wijzen me de weg naar de sacristie waar ik de stempel in ontvangst mag nemen. Ondertussen kan ik de kerk voor niks bezichtigen!!
Veel moeite gehad om de weg in Virence te vinden.Heel wat rondjes gedraaid en gevraagd aan iedereen waarvan ik dacht dat hij het wel wist. Dus de eerste stempel in de " verkeerde" kerk ( Duomo) gevraagd, daarna gaan zoeken naar de Santa Croce. Now hij hield zich goed voor mij verborgen. Achteraf bleek ik hem al een keer gezien te hebben, maar ik dacht dat het een andere kerk was. Mijn eerste ijsje gegeten! Daarna de weg van het station naar de Ponte alle Grazie gezocht en nog een keer gelopen zodat ik daar morgen geen tijd aan verlies.
Boodschappen voor onderweg gedaan.
Met verbazing naar een ruziënd bruidspaar gekeken. Zij hoog zwanger van de tweede. Het oudste kind was bruidsmeisje met de speen in de mond. Ik had graag foto's gemaakt maar ik schroom een beetje veel om mensen op het doek vast teleggen.
Gisteravond naar het Piazzale Michelangelo geweest met bus.Vond het best spannend om 'savonds alleen weg te gaan.
Het is op een heuvel waarvan je uitkijkt over Firence in de ondergaande zon heel mooi. Terug was ook zo'n mooie. Het meisje in het Hostel zei: met bus 13 ernaar toe en bus 12 terug Deze deze stopt bij het station hier vlak in de buurt. Dus ik opletten, de rit duurde wel erg lang, met het gevolg dat ik, op het Centraal stond om 22u. Dus de trein terug genomen.
Veel leuke mensen ontmoet die me graag de weg wijzen.

Ik heb zin in morgen

  • 07 Mei 2016 - 20:09

    Jos Smans:

    Lieve Anne,

    Het ziet er allemaal al spannend en avontuurlijk uit en je bent pas vertrokken.. Leuk om te lezen.
    Hier ook gezellig warm (warmer dan daar zelfs zag ik..), maar wat minder avontuur. Op terras de volkskrant lezen en wat weg mijmeren. Ook niet mis.

    We keep in touch!

    Kissess,
    Huub en Jos

  • 07 Mei 2016 - 20:42

    Mia En Harold:

    Ha Anne,

    Je zult wel goed geslapen hebben na zo'n lange avontuurlijke dag?

    Voor morgen wensen we je mooie tocht. Succes en geniet.

    Dikke knoevel.

    Mia en Harold

  • 07 Mei 2016 - 22:33

    Thea:

    Hoi Anne!
    Leuk al om zoveel van je belevenissen mee te krijgen!
    Gaat goed ,lekker bezig zo. Extra lange busrit en met een flinke omweg weer bij de juiste kerk aankomen is echt wel de Mercurius retrograde energie.
    Heb je nog wat aan de banden van je rugzak kunnen doen ivm pijnlijke botjes?
    Veel genieten morgen van alles wat er op je pad komt !
    Liefs van mij,
    Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2016

Dinsdag 24/5/2016

22 Mei 2016

Assisie

16 Mei 2016

Annelooptnaarrome

13 Mei 2016

Heerlijk weer alleen

12 Mei 2016

Annelooptnaarrome

Actief sinds 05 Mei 2016
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 2700

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

30 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

30 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: